lillaedla.blogg.se

En blogg som berättar om lilla Edla, flickan med den ovanliga hjärnskadan Semilobär Holoprosencefali. Om hur livet på ett par minuter kan ändra riktning, om en kamp för att motbevisa det omöjliga, om sorg och glädje. En blogg som skildrar en familjs verklighet. Läs först "Bloggstarten" från den 6/9 2013

Bloggstart!

Publicerad 2013-09-06 23:35:35 i Allmänt

Hej, och välkommen till den här bloggen. Jag som kommer skriva framöver heter Janni och är mamma till bloggens huvudperson, vår älskade dotter och lillasyster Edla. Men innan vi börjar skulle jag vilja tala om bloggens syfte, varför jag väljer att delge er alla om min familjs liv.
Som jag redan nämnt i presentationen så kommer denna blogg att handla om min dotters liv och om oss runt omkring henne. Denna blogg kommer att fungera som ett andrum för mig, som hennes mamma. Då mycket känslor, funderingar, värderingar osv har kommit att få en väldigt stor betydelse i vår vardag med en dotter som har en konstaterad hjärnskada. Jag vill också ge möjligheten till andra i samma situation att följa oss, då vi märkt att det finns ytterst lite information och kunskap om just den hjärnskada vår dotter har. Den är väldigt ovanlig och varje enstaka fall är unikt! Inget barn är det andra likt och förutsättningarna för varje barn kan se helt annorlunda ut från fall till fall. Och sen slutligen den STORA anledningen, för Edlas skull. Jag tror att i varje människa bor det någon form av rädsla för det okända. Vi vill att vår dotter ska möta en värld som tar emot henne, precis som hon är med sina öppna armar. Utan fördomar, rädsla osv. Vi vill skapa en förståelse för oss som familj och kunna ge möjligheten till alla er som väljer att följa Edla och hennes utveckling.  Välkomna! //Janni

Kommentarer

Postat av: Anna R

Publicerad 2013-09-07 07:40:52

Härligt initiativ Janni!

Önskar er all lycka!

Kramar !

Postat av: Monica Rollsjö

Publicerad 2013-09-07 08:04:18

Tack Janni! Jag kommer att följer . Du formulerar dig så otroligt väl! Kram

Postat av: Charlotte

Publicerad 2013-09-07 08:22:55

Buääää jag gråter! Jag kommer givetvis följa, kommentera, stötta & peppa så gott jag kan.

Postat av: Malin

Publicerad 2013-09-07 10:03:34

Det är nog rätt skönt att få ventilera lite starkt gjort av dig! Stor kram

Postat av: MaMi

Publicerad 2013-09-07 10:10:37

Härligt att du vill och vågar skriva om allt som händer kring Edla! Jag kommer följa er och hålla mina tummar så hårt jag kan!

Postat av: Maria Hartwig

Publicerad 2013-09-07 12:31:29

Janni du skriver så fint. Du är en fantastisk mor. Visst kommer det finnas dagar då allt är jobbigt. Men du ska veta att det är många som vill stötta er i allt. Tänker på er ofta. Ser fram emot barndopet. Kram Maria

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-11 19:17:47

Jag kommer absolut följa er på eran resa.

Postat av: Angelika Berntsson

Publicerad 2013-11-10 20:52:16

Du skriver så sakligt och starkt. Önskar ja kunde hjälpa dig på nåt sätt. Jag kommer att följa er här på bloggen och hoppas och tror att du och Edla kan dela mitt sätt att hämta kraft i livet...hästar. Styrkekram.

Postat av: sofia

Publicerad 2014-04-05 09:31:45

Hej
hur kan man kontakta dig?
Har du nån email jag kan skriva till?
Mvh sofia

Svar: Hej. du är hjärtligt välkommen att kontakta mig på [email protected]
Janni Eilersen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela