lillaedla.blogg.se

En blogg som berättar om lilla Edla, flickan med den ovanliga hjärnskadan Semilobär Holoprosencefali. Om hur livet på ett par minuter kan ändra riktning, om en kamp för att motbevisa det omöjliga, om sorg och glädje. En blogg som skildrar en familjs verklighet. Läs först "Bloggstarten" från den 6/9 2013

Provdag och första HAB-träningen

Publicerad 2013-11-13 12:15:58 i Allmänt

Som vanligt varje Onsdag så åker vi till sjukhuset och lämnar prover, så även idag. Det är alltid en lättnad när man fått svar på dom och får åka därifrån igen. Det är lite så att man håller andan ett tag innan man får reda på vad dom visar. Eftersom det lika gärna kan vara så att vi får stanna kvar och bli inlagda om dom är dåliga.
Men idag var dom som sagt bra och vi är nu hemma för en mellanlandning, innan vårt allra första riktiga möte med Habliteringen. Idag ska dom klämma och känna på Edla, vi ska diskutera vilka mål vi ska jobba mot mm. Vårt närmaste mål är att få henne så avslappnad med hjälp av träning så vi kan börja med sitträningen. Hoppas så att det är genomförbart.
I övrigt har helgen flytit på bra, vi har firat vår pappa med korvgrillning på fars-dag bl.a Verkligen älskar dom dagarna när vi är tillsammans hela familjen och bara är och njuter av varandra.
 
Återkommer till kvällen om hur det gick på HAB idag. Nu måste mor och dotter ta tag i stallet. :)
 
//Janni
 
Slänger in en bild på mina två gullungar :)
 
 
 
    

Kommentarer

Postat av: M.M

Publicerad 2013-11-13 17:04:02

Kram till er!

Postat av: Ingela

Publicerad 2013-11-13 20:53:04

Vilka små sötisar Ni har !!

Postat av: Josse

Publicerad 2013-11-16 23:10:57

Å habiliteringen, där har jag spenderat mycket tid och minns det bara med värme! Jag älskade att åka dit, man fick bada, leka och träffa vänliga människor. Jag hoppas eran upplevelse blir likadan!

Puss

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-11-24 16:12:14

Lilla söta Edla! Jag önskar er all styrka!! Kramar

Postat av: MADELEINE JOHANSSON

Publicerad 2013-12-22 10:33:02

HEJ LÄSER DIN BLOGG EFTER ATT EN AV MIN DOTTERS ASSISTENTER "TIPSAT" MIG OM DEN.KÄNNER SÅ VÄL IGEN DINA KÄNSLOR. FICK MIN DOTTER FÖR 26 ÅR SEDAN. TRODDE HON VAR " FRISK" MEN VID CA 1 ÅRS ÅLDER FICK HON DIAGNOSEN GRAV CP SKADA.HON KAN INTE PRATA, GÅ, MÅSTE BLI MATAD, HAR BLÖJA OSV OSV.
MEN HON ÄR EN GLAD TJEJ OCH JAG KLÄDDE HENNE I ROSA SMÅ KLÄNNINGAR. VI ÅKER OCH SHOPPAR TILLSAMMANS. VI GÖR MYCKET AV DET SOM JAG DRÖMDE OM.
HON HAR 3 SMÅ BRÖDER OCH SYSKON RELATIONEN ÄR HELT UNDERBAR. KANSKE ÄR DEN INTE SOM BLAND " FRISKA " SYSKON MEN DEN ÄR UNIK. SKRIV GÄRNA TILL MIG PÅ MIN MAIL SÅ KAN JAG BERÄTTA MER OM DU VILL. LYCKA TILL MED ALLT. KRAMAR

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela